איפה כדאי לקנות צעצוע לילד

איפה כדאי לקנות צעצוע לילד?

לספק לצעיר צעצוע חדש, כמעט כל סוג של משחק, והזדמנויות הן, יש לך ילד מאושר. הקטנים בדרך כלל לא בררנים כשמדובר בצעצועי תינוקות וצעירים, אבל ההורים חייבים להיות.

עם זאת, צעצועים הם גדולים מסתם צעצועים, וגם בזמן שהם צריכים להיות מהנים, הם צריכים להיות גם מתאימים לגיל, ממריצים, כמו גם נטולי סיכונים. "המשחק כה חיוני בהתפתחות החברתית, הפסיכולוגית, הפיזית והרגשית של הצעירים", טוענת ויקי פנאצ "יאונה, דוקטורנטית לפסיכולוגית צעירה וליוצרת המכון להורות טובה יותר. ”צעצועים צריכים להיחשב לפיתוח כלים להבנה”.

כאשר בוחרים צעצועי תינוקות מתאימים לגיל או ילדים לילד צעיר, לשמור על הטיפים האלה בראש:

לשמור עליהם פשוטים: צעצועים שעושים יותר מדי לא מרשים לצעיר להשתמש ביצירתיות שלו. בובות ופוחלצים שמדברים או שרים או מכוונים צעירים ללחוץ על כפתורים ספציפיים מארגנים למעשה את תרחיש המשחק כאשר הילד צריך להיות זה שמנתב את הפעילות. "כאשר הצעצוע ספציפי מדי, הוא מגביל את הילד ומפריך את היכולת להשתמש בדמיון היצירתי שלה", מציינת פנאצ "יונה. ”הצעצועים הטובים ביותר הם לעתים קרובות אלה הבסיסיים ביותר – כמו חסימות – בשל העובדה שהם מאפשרים לילדים להיות דמיוניים וספונטניים”.

קבע גבולות על צעצועים אלקטרוניים ומשחק מחשב

אנחנו נשארים בעידן אלקטרוני, וגם כל הורה שמניח שהם יכולים לשמור על ילדם – גם ילד צעיר – הרחק ממחשבים וכן הלאה לכל החיים משלה את עצמו. אבל לילדים קטנים, במיוחד, זה חיוני לקבוע הגבלות. מחקרים ממליצים כי צעצועים אלקטרוניים מציבים מספר סכנות אפשריות לבריאותם של הצעירים ולהתקדמותם, לרבות אובדן שמיעה (מצעצועים רועשים), עלייה במשקל (מלהיות לא ־ פעיל בזמן משחק), שפה ואף עיכובים בפיתוח. מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת Holy Place הראה כי צעצועים שאינם דורשים מילד לעשות דבר, עדיין צופים בהם מפרסמים עיצוב קל להבנה,

אלקטרוניקה יכולה להשפיע גם על תקופת ההתעניינות של ילד, מציינת לינדה קרואו (Linda Crowe), דוקטורנטית (PhD), פרופסור למדעי האינטראקציה (Interaction Sciences Program) באוניברסיטת המדינה של קנזס. "צעצועים בעלי אורות מהבהבים והתאמות עקביות ותנועה אינם דורשים מילד לשים לב לדבר אחד לאורך זמן. צעירים המשתמשים בצעצועים אלה באופן קבוע יכולים לגלות שקשה להתמקד במשהו כמו פרסום או צעצוע שאינו נע ". ‏

לפי האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, צעירים מתחת לגיל 2 אינם צריכים לצפות בטלוויזיה או לשחק כלל במשחקי מחשב; צעירים מעל גיל 2 חייבים להגביל את זמן התצוגה שלהם ל-1-2 שעות ביום.

הצעה: אל תיכנע לצעצועים שקוראים לעצמם הדרכה. ניתן למצוא מגוון נוסף של צעצועים באתר עידן 2000, צעצועים.
שירות הצעצועים החינוכיים מתרחב, משחק על דאגות של אמהות ואבות כי הילדים שלהם דורשים ללמוד גבוה ככל האפשר בהקדם האפשרי כדי לספק יתרון בעתיד. לא כל הצעצועים המתאימים לגיל הם רעים מטבעם – תקליטורים החושפים ילדים למוזיקה סימפונית או לשפות בינלאומיות הם בסדר, למיקום – אבל הרבה צעצועי ילדים וגם צעצועי צעירים מתרברבים שהם יכולים להגביר את צמיחת המוח או ליצור מבקרים ומתמטיקאים מוקדמים. דו "ח משנת 2005 מטעם קרן קייזר קבע כי מספר תביעות אלה אינן נתמכות. ”המהלכים החינוכיים האמיתיים אינם מכשירים ראוותניים כמו גם מוצרים עם הבטחות עצומות, אלא המהדקים שבנו הוגי דעות במשך עשרות שנים”, אומרת רוברטה גולינקוף, דוקטורנטית, ראש פרויקט שפת התינוקות באוניברסיטת דלאוור.

שמור רק כמה צעצועים בבת אחת.
”אני רואה ילדים שמוצפים בצעצועים”, מספרת פנסיונה ל ־ WebMD. ”הם מקבלים הרבה צעצועים מוקדם מדי וגם מתקשים להתרכז בכל סוג של אחד מהם”. היא ממליצה לאמהות ואבות לסובב צעצועים בתוך ומחוץ לקופסת משחקים או חדר של ילד, מחדש צעצוע לאחר כמה שבועות כאשר זה באמת מרגיש טרי וחדש לגמרי. וגם אם לצעיר שלך יש כמה צעצועים מסוג דומה, תן לו לגלות אחד לגמרי לפני שהוא מציג את השני. ילדים לא, למשל, דורשים חמישה שומרי צורה שונים בבת אחת.

אותו משחק יכול גם לסחוב ילד עם שלבים מתפתחים שונים, לכן אל תתרגש להחליף חדשים ישנים, טוען פנאסיונה. ”כמה מהצעצועים הסטנדרטיים, כמו בלוקים, מציעים כל כך הרבה תפקודים מתפתחים שאימהות ואבות לא צריכים לצום כדי לשנות אותם וגם להמשיך למשהו”. למשל, תינוקות יכולים להתחיל להחזיק בלוקים ולפתח מסת שרירים מתקדמת ומספקת ". ‏ כילד מתרחב, סיוע בלוקים מפתח כמה מיומנויות אחרות כמו עמידות אובייקט (הרעיון שאובייקט עדיין שם גם כאשר מוסתר), יחסים מרחביים, שפה, יצירתיות, יצירתיות, כמו גם שימוש בבנייה, הכנה, וכן בניית עקרונות. שימוש גם בלוקים עם אחים או חברים מעיד על התנגדות תסכול ועל השתתפות אחרים.

המלצה
בחר צעצועים מתאימים לגיל.

צעירים נהנים מצעצועים שהם יכולים לתפוס אשר מתאימים לשלב הגדילה שלהם. הנה כמה טיפים לסוגי הצעצועים שילדים מרוויחים מהרוב כשהם חווים שלבים שונים:

0-6 חודשים: תינוקות מוקסמים מתנועה, נראה, כמו גם ויזואליות בשחור לבן. הם מוצאים את גופם, עוסקים בסיכרור יד-העין, מגיעים, וגם נאחזים. צעצועים המתאימים לגיל עבור תינוקות כוללים: ניידים, רעשנים, קופסאות פעילות, וכל מה שהם יכולים להתחיל להבין, לסחוט, לצייר, לבעוט, ללחוץ, או לרעוד.

6-8 חודשים: תינוקות מבוגרים יכולים להחזיק צעצועים קטנים. הם מגלים סיבה ותוצאה והם בהחלט לשכפל משימות שוב ושוב כדי להבין אותם. בנוסף, הם אוהבים להעביר צעצועים מהיד ליד, גם ישר לתוך המכולות וגם מתוך המכולות. רבים מאותם צעצועים בדיוק לתינוקות ייעשה בהם שימוש בדרכים חדשות על ־ ידי ילדים מבוגרים יותר.

8-18 חודשים: זהו הגיל שבו ילדים מתחילים לדמיין תוצאות, בוחרים מטרה, ולנקוט במכוון פעולה כלשהי כדי לגרום לה להתרחש. גם הם מתחילים לנסות גודל, צורה וגם מרחב. צעצועים מתאימים לגיל מורכבים מצעצועי דחיפה/משיכה, בלוקים, ספלי קינון, טבעות על עמודים, שרתי צורה,

18-24 חודשים: ילדים מתחילים ליהנות לשחק ”להעמיד פנים”. זה הזמן להציג בגדים בתחפושות, בובות, אוספי מטבח, ומכוניות שעשועים, משאיות, וגם אוטובוסים במכללות.

2-4 שנים: ילדים מגלים הרבה על חברות במהלך שנות הגן ונותרים לעשות הרבה משחק מדומה. החווה הקטנה ואוספי המגורים מאפשרים להם לממש את דמיונם היצירתי, בעוד שפסטלים גדולים, צבעי אצבעות, כמו גם פלסטלינה מסייעים בהקמת חשיבה יצירתית. ילדים גם מרוויחים המון גם במיומנויות מוטוריות גדולות וגם ברוטו לאורך תקופה זו, אז בעיות, לגו גדול, בלוקים, רעש הוא כל הזמן פיתוי, אז הקטנים אוהבים תופים וגם צעצועי פטיש ופג במערך הגילאים הזה.